Baldag Itsastxakurrak taldekoen blogak

2015(e)ko irailaren 18(a), ostirala

Historia lerroa: Haurtzaroa eta teknologia

Jende guztiak argi duen gauza bat da XXI. mende hasieratik, gaur egunera arte, teknologian aldaketa ugari bizi izan ditugula, gailu berriak agertu, eta lehendik existitzen zirenak modernizatu direlarik. 
Hala ere, esan beharra dago gu hazten joan garen heinean joan direla garatzen teknologiak, eta beraz, errazagoa izan dela gure egokitzapena, gu baino hamarkada bat lehenago jaio zirenenarekin, esaterako, alderatuz. 

Nire haurtzarora begirada bat botaz, teknologia eguneroko gauza bilakatzen joan zela esan dezaket. Kontuan izan behar da etxean telebista izatearekin soilik, jada teknologiari buruz hitz egiten ari garela, eta ezin ahaztu txikitatik ikusitako marrazki bizidunak: Doraemon, Pokemon, Rocket Power, Lasterketa Zoroak,... zerrenda ia amaiezina egin nezake horiekin guztiekin.
Horrez gain, hezkuntzaren arloari begiratuz, txikitatik nire ikastetxean teknologia berrien aldeko apustu argia egin zutela esan dezaket argi eta garbi, 4 urterekin jada informatika klasea izaten baikenuen noizean behin. Hortik aurrera, gero eta ohikoagoa izan da ikasgelan ere teknologia berriak deritzonak izatea, gaur egun ikasgela batean gutxienez ordenagailu bat izatea lagungarria delarik irakaslearentzat. 

Gaur egun, hala ere, ez zait iruditzen haurrei teknologia mota hauek erabiltzen irakatsi behar zaienik, hau da, euren testuingurua kontuan harturik, ordenagailu edo tableta bat erabiltzen euren kabuz ikasiko dute, eta, nire ustez, irakatsi behar zaiena da dituzten baliabideak modu egokian erabiltzen. Horrekin zera esan nahi dut, askotan, haurrek gehiegizko erabilpen bat ematen dietela teknologia berriei. 

Adibide bat jartzeagatik, argi dago haurrek kalean jolastea baino, orokorrean, nahiago dutela etxera iritsi eta euren lagunekin jolastu, baina pantaila bat tartean dutelarik, online eran esaterako. Hau zer puntutaraino den kaltegarria? Bada iritzi anitzak daude honen inguruan, normala den bezala, baina nire iritzia adierazte aldera, esango nuke, neurri batean ez duela zertan kaltegarria izan. Esan nahi dudana da haurrek agian euren artean erlazionatzeko modu desberdin bat aurkitu dutela, nahiz eta jende askoren kezka izan haurren sozializazioa urra dezaketela teknologia berriek. Hala ere, ez beti, baina kasu hori gerta daiteke, haurrak fisikoki elkarrekin daudenean teknologia hauen mende jarraitzen badute, eta familia harteko harremanak ere kaltetu daitezke haurrei hainbat momentutan ez bazaie mugatzen mugikorraren edo beste gailu baten erabilera.

Nire kasuan, mugikorra lehen aldiz 13 urterekin izan nuen, nahiko gazte garai hortarako nire gurasoen ustetan, baina ez zen beste munduko ezer. Gurasoei deitzeko soilik erabiltzen nuen, beharrezkoa soilik zenean, eta gaur egun, ordea, hainbeste garatu dira mugikorrak, non ez dudan  ia deitzen mugikorretik, sare sozialen bitartez komunikatzen bainaiz gehienbat. 

Gaur egun, egia esan, duela urte batzuk pentsaezinak ziren erraztasunak ditugu, oro har gizartean, gailu teknologikoak erabili ahal izateko, iraultza teknologikoari esker, uneoro baitugu modua horiek erabiltzeko.

1 iruzkin:

  1. Etiketak, taldekideen blogen helbideak, irakaslearen blogaren helbidea......benetazko hitzaldiaren laburpena ( eta ez proposatutako eskema edo gidoi hori).
    Denborazko lerroa ( Dipity), konparaketa eta mapa kontzeptuala eta abar....
    Daukazu ( zure taldekideak bezala) gauza pilo hobetzeko...
    Hasi lehen baitlehen
    laster arte
    joxemi

    ErantzunEzabatu