Baldag Itsastxakurrak taldekoen blogak

2015(e)ko irailaren 25(a), ostirala

TEKNOLOGIA ETA GENEROA



Argi eta garbi esan daiteke gizartetik bultzatua dagoela gizon zein emakumeek teknologia desberdinak erabiltzea. Esan dezakegu, txikitatik izan ditugun bideokontsolak gehienbat mutilentzat pentsatuak egon direla. Horrela, Play Station, XBOX edo Nintendoren gailu gehienentzat jokoak mutilentzat erakargarriagoak egin izan dituzte neskentzat baino. Kirola, gerra, borrokak,... horiek izan dira bideojokoen gai erabilienak, mutilen erabilera bilatuz. Adibidetzat ditugu baita ere Nintendoren kontsola famatuenak, Game Boy deritzenak.

Izenetik hasita jada, ikusten dugu genero batean oinarritzearen zirela, nahiz eta gogoratzen dudan neskentzako edizio espezial bat atera zuten, baina kostata.


Azken urteotan, hala ere, merkatuan neskentzat bideratuago dauden jolasak egiten ere hasi dira, ekonomikoki ustiatu gabeko abagune bat aurkitu baitute bertan. Ohikoagoa da neskak ikustea gailu teknologiko batekin jolasean, baina gero eta ohikoagoa den arren, bideojokoen industriaren gehiengoa mutilentzat egindako produktuek dominatzen dute.

Ondorioz, industria pixkanaka zabaltzen ari dela esan daiteke, existitzen direla baita ere neskentzat gogokoagoak izan daitezkeen jolasak, baina horrekin ere arazo bat dagoela. Arazo hori estereotipoetan erortzea da, jolas askotan irudi gisa neskak erabiltzeak eragin baitezake bideojokoak sexistatzat jotzea, arrazoi guztiarekin. Zergatik sukaldari izateko bideojokoetan da neska irudi eta ez mutil bat? Edo zergatik dago joko bat "Imagina ser mamá" deritzona, eta ez bat "Imagina ser papá"? Horrek hausnarketa sakon bat eskatuko liguke, baina ez soilik bideojokoen munduan, beste teknologia motetan ere eragin sexistak egon daitezkelako, eta ezin gara amarru horretan erori.

Gure esku dago teknologia berrien erabilera egokia izatea, bai kontsumoaren aldetik, baita programazioaren aldetik ere. 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina